New case by Lemarco – More efficient information sharing at Luxembourg insurer Vitis Life thanks to Microsoft Dynamics CRM

Pic 1 VitisA specialist in individual life insurance policies, Vitis Life manages a portfolio of more than €2 billion in assets, which represents more than 6,000 contracts. Relying on a sales team that operates remotely from mobile desks, Vitis Life would like to implement an improved monitoring of the activities of sales representatives as well as more efficient information sharing in the organisation. Already strongly geared to the Microsoft platform, Vitis Life has decided to implement Microsoft Dynamics CRM with IT-partner Nerea. User-friendly and flexible, the solution is now emerging as the hub for improved monitoring and more efficient sharing of information concerning customers and projects.

“How can we guarantee that information concerning customers is shared and that we will not lose knowledge about a customer when a sales representative leaves the company, for instance?” (Pierre Alexandre Kablitz, Head of IT, Vitis Life)

Download full case story Vitis Life-Nerea-UK

Download full case story Vitis Life-Nerea-FR

Download full case story Vitis Life-Nerea-NL

This entry was posted in Nerea and tagged , , , by Patrick Dalle. Bookmark the permalink.

About Patrick Dalle

Patrick Dalle , geboren in 1965 in Philadelphia, studeerde in 1987 af als Licentiaat in de Romaanse Filologie aan de Universiteit Antwerpen. In 1989 behaalde hij er tevens het diploma van Master in Business Administration. Uitstekend gewapend voor een carrière in de privésector en met kennis van 4 talen, startte Patrick Dalle in 1990 als marktonderzoeker bij Philips Consumer Products, waar hij verantwoordelijk werd voor onder andere Personal Computers, printers en huishoudapparaten. In 1995 stapte hij over naar Philips Business Communications als marketingverantwoordelijke voor professionele telefonie (PABX). In 1997, midden in de internet-hype, werd Patrick Dalle door Compaq Computer aangesteld als verantwoordelijke Business Development & Alliances voor de KMO-markt. In 1999 kreeg hij de kans om het dynamische team van Navision Software Belgium te versterken, waar hij uitgroeide tot Marketing Manager voor België. Na de overname van Navision Software door Microsoft, in 2002, werd Patrick Dalle bij Microsoft achtereenvolgens Audience Marketing Manager en Partner Marketing Manager. In januari 2006 startte Patrick Dalle zijn eigen bedrijf, Lemarco, met een focus op strategische contentcreatie en strategisch advies voor innovatiebedrijven.

Leave a comment