Nieuwe Lemarco case – Sociale werkplaats Sowepo innoveert met NAV… en hopscheuten

Sowepo Pic 1Sowepo, een gerespecteerde sociale werkplaats in Poperinge, wil een drijvende kracht zijn achter de professionalisering van de sociale economie in de hele Westhoek. Onder impuls van algemeen directeur Walter Bilcke nam Sowepo de voorbije jaren opvallende initiatieven: zo werden met succes een aantal innovaties gelanceerd. Er werd ook werk gemaakt van de informatisering van de organisatie aan de hand van één geïntegreerd systeem. Op die manier wilde men de afwerking van uiteenlopende opdrachten met zeer diverse werknemersprofielen in goede banen leiden. Informaticapartner GMI group, met wie van bij het begin een vertrouwensband ontstond, begeleidde de invoering van Microsoft Dynamics NAV. Het ultieme doel: zonder eigen IT-afdeling van dag tot dag de performantie van de werknemers en de winstgevendheid van iedere individuele opdracht kunnen opvolgen.

Walter Bilcke, algemeen directeur, Sowepo: “Wij beschikken niet over een eigen ICT-afdeling. De keuze voor een ICT-partner die men voor de volle 100% kan vertrouwen, is dan des te belangrijker. Met GMI group klikte het meteen.”

Lees de volledige case: Sowepo-GMI-NL

Lisez le témoignage complet: Sowepo-GMI-FR

This entry was posted in Uncategorized by Patrick Dalle. Bookmark the permalink.

About Patrick Dalle

Patrick Dalle , geboren in 1965 in Philadelphia, studeerde in 1987 af als Licentiaat in de Romaanse Filologie aan de Universiteit Antwerpen. In 1989 behaalde hij er tevens het diploma van Master in Business Administration. Uitstekend gewapend voor een carrière in de privésector en met kennis van 4 talen, startte Patrick Dalle in 1990 als marktonderzoeker bij Philips Consumer Products, waar hij verantwoordelijk werd voor onder andere Personal Computers, printers en huishoudapparaten. In 1995 stapte hij over naar Philips Business Communications als marketingverantwoordelijke voor professionele telefonie (PABX). In 1997, midden in de internet-hype, werd Patrick Dalle door Compaq Computer aangesteld als verantwoordelijke Business Development & Alliances voor de KMO-markt. In 1999 kreeg hij de kans om het dynamische team van Navision Software Belgium te versterken, waar hij uitgroeide tot Marketing Manager voor België. Na de overname van Navision Software door Microsoft, in 2002, werd Patrick Dalle bij Microsoft achtereenvolgens Audience Marketing Manager en Partner Marketing Manager. In januari 2006 startte Patrick Dalle zijn eigen bedrijf, Lemarco, met een focus op strategische contentcreatie en strategisch advies voor innovatiebedrijven.

Leave a comment